Wie zijn we

Onze dagondersteuning

Bij Stichting M.M. Delacroix bieden we een uitgebreid programma aan zinvolle dagbesteding, telkens op maat van elke cliënt.

Sommige cliënten komen voltijds, anderen enkele dagen per week. Deze dagbesteding is er ook voor cliënten die niet bij ons verblijven.

Hieronder vind je een overzicht.

Dagcentrum de Cleynen Bempt

Je kan terecht in één van onze werkateliers van de Cleynen Bempt waar we 33 verschillende activiteiten aanbieden. Zo werken we onder andere met hout, kaarsen, papier, dieren, zeep, fotografie, muziek, in de tuin, ... De muzikale talenten vormen samen de Bempt Band en treden meermaals per jaar op. Daarnaast staat ook sport centraal. Zo neemt er elk jaar een delegatie deel aan de Special Olympics.

In de Witte Schuur vind je onze kook- en bakateliers waar koken in een huiselijke sfeer centraal staat.

Aan het onthaal van campus Park en campus Ten Haghedorne en tijdens de jaarlijkse kerstmarkt verkopen we met trots de handgemaakte producten. Sinds kort verkopen we ook verse groenten en fruit uit eigen tuin. Volg het reilen en zeilen van onze Cleynen Bempt via deze pagina op Facebook.

Centrum Therapeutisch Paardrijden

Het Centrum Therapeutisch Paardrijden (CTP) biedt aangepast, recreatief paardrijden, orthopedagogisch paardrijden en hippotherapie aan.

Paarden hebben de bijzondere gave om de gevoelens en het welbevinden van de mens aan te voelen. Hun draagkracht en hulpvaardigheid draagt bij tot diverse vormen in het therapeutisch aanbod.

Naast het paardrijden worden er ook kook- en knutselworkshops verzorgd en kunnen cliënten genieten op het Tinkerbed. Tijdens de vakantiewerking van Stichting M.M. Delaroix worden bepaalde activiteiten georganiseerd op de locatie van het CTP.

Dagondersteuning in de leefgroep

Voor bewoners die niet naar school of het dagcentrum kunnen gaan, wordt een programma van leefgroepsactiviteiten opgesteld. Dat kan zowel een groepsactiviteit als een individuele activiteit zijn. Het programma van dagondersteuning wordt vastgelegd in samenspraak met het multiteam van de leefgroep. Tijdens deze activiteiten verbreden we de leefwereld van onze bewoners, stimuleren we zelfontplooiing en creëren we een positieve sfeer.

Het aanbod varieert afhankelijk van de behoefte en interesses van de bewoner; denk aan spelletjes, knutselen, de tovertafel, muziek, theater, ... Daarnaast organiseren we ook huifkartochten in samenwerking met de Deboeshoeve. Hier lees je alles over onze activiteiten.

Hoe aanmelden?

Je neemt contact op met onze Sociale Dienst via het contactformulier of via 016/ 81 98 31. Daarna nodigen we jou uit voor een kennismakingsbezoek aan onze locaties. Het is belangrijk dat de cliënt hierbij aanwezig is. Op basis van een proefperiode bepalen we het niveau en de behoefte van de cliënt. In overleg met de ouders en ons multiteam wordt dagondersteuning op maat van de cliënt samengesteld.