Zeepkistenrace

Datum: 18-09-2019

Locatie: Campus Ten Haghedorne

De zeepkistenrace ontstond in 1933 in Dayton, Ohio (Amerika). Een zakenman bouwde er een racewagen met de stevige verpakkingen waarin hij zeep vervoerde. Hij plaatste wielen, installeerde een stuurmechanisme en kon vertrekken! Toen een journalist deze creatie opmerkte, organiseerde hij een lokale race van 19 kinderen. Wanneer het een groot succes bleek, kwam er een grotere race met prijzengeld. Er daagden maar liefst 362 kinderen op met wagens gebouwd van kartonnen  fruitsapflessen, wieltjes van kinderwagens en zelfs blik. De bekende zeepkistenrace was geboren!

In 2019 vindt de zeepkistenrace de weg naar Tienen, waar Stichting M.M. Delacroix alle collega's en ROG-voorzieningen uitnodigt om tegen elkaar te strijden in een vliegensvlugge competitie.

De race gaat door op het domein van Campus Ten Haghedorne en belooft een spektakel te worden: de organisatie roept alle teams op om een knalwagen te produceren, massaal supporters mee te brengen en alles uit de kast te halen. Hotdogs, begeleidende muziek, prijzen voor onder andere de grootste pechvogel of meest creatieve team: dit alles en nog veel meer kan je verwachten van Zeepkistenrace 2019.

Ben je dus een van onze collega's of hoor je bij een ROG-voorziening? Lees het reglement hieronder dan nog eens goed door en schrijf je als de bliksem in!

Alle collega's van Stichting Delacroix kunnen zich inschrijven via deze link.  Het inschrijvingsformulier voor ROG-voorzieningen volgt aan het begin van volgende week.

Veel bouw- en raceplezier!